Milyen igazolásokra lehet szükség pályázatokhoz?

Az Európai Uniós Széchenyi pályázatokon belül rengeteg különböző pályázatot lehet manapság benyújtani, aminek köszönhetően megnőtt a kereslet a különböző igazolások, dokumentumok iránt, melyeket mellékelni kell a beadott pályázatokhoz. Lássuk azokat a dokumentumokat, melyekre valószínűleg szükségünk lesz, ha pályázni szeretnénk.

Cégkivonat, cégmásolat

Vállalkozás esetén mindenképpen szükség lesz cégkivonatra, valamint esetlegesen szükség lehet cégmásolat benyújtására is. A cégkivonat a vállalkozásra jellemző, cégnyilvántartásban szereplő aktuális adatokat tartalmazza. Pályázathoz valószínűleg nem elég az ingyenes változat, hanem hiteles vagy közhiteles cégkivonat benyújtására lesz szükség.

A cégmásolat azokat az adatokat is tartalmazza, melyek korábban már törölve lettek a cégnyilvántartásból. Inkább a cégkivonat szükségességére kell számítani pályázatok esetén.

Aláírási címpéldány

Az aláírási címpéldán az intézmény, a vállalkozás jogosult képviselőjének aláírását hitelesíti, valamint igazolja, hogy jogosult a pályázó nevében eljárni. Ez egy olyan dokumentum, amit a település közjegyzője állít ki, és általában 30 napnál nem régebbi, eredeti aláírási címpéldányra van szükség a pályázat beadásához.

NAV igazolás

Szükség lehet olyan NAV igazolás benyújtására, amely bizonyítja, hogy a vállalkozásnak, intézménynek nincs egy bizonyos időn túli (általában 60 napnál régebbi) köztartozása. Ezt a területileg illetékes NAV irodában lehet igényelni.

Bankszámla igazolás

A bankszámla igazolás segítségével bizonyítani lehet, hogy a pályázathoz megadott bankszámla valóban a pályázó bankszámlája. Bankszámla igazolásként gyakran elég a szerződés másolata vagy a havi számlakivonat másolata is, de előfordulhat, hogy a pályázatban előírják egy bank által kiállított igazolás bemutatását.